Treceți la conținutul principal

Constanta

 

                             Cu toti cunostem Constanta ca fiind un loc potrivit pentru vacantele de vara la malul mari, dar ceea ce cred eu e ca putini o stim asa cum e ea in perioada de extra sezon. 

                     In primavara aceasta am avut ocazia sa vad una din statiunile de pe litoralul nostru exact asa cum e ea. Linistita, fara muzica care sa sune in boxe de la primele ore ale dimineti, libera, fara aglomerarea aceea de oameni, am putut sa explorez totul in liniste si cu ocazia asta sa vad localitatea cu alti ochi si sa pot sa ii observ frumuseta. 

                   Astazi v-oi prezenta cateva din locurile pe care le-am vazut si mi-au placut in mod deosebit, cat si niste locuri si cladiri ce cred eu ca merita mai multa atentie. 

                       Faleza Cazino Constanta:

     



          Mi-ar fi facut o mare placere sa pot incepe prin a vorbi despre Cazino, dar cum in perioada in care am fost eu acesta este in reabilitare (un lucru tare placut, deoarece viata acestuia v-a fi prelungita) nu pot spune prea multe despre el din propria parare, dar voi da cateva informatii generale depre acesta. Constructia acestuia incepe in anul 1904 si se termina in 1910 cand este si inaugurat. Edificiul fiind construit intr-un stil Art Nouveau cu ifluentele cosmopolitane ale cazinourilor epocii, motivul principal fiind o demi-rozasa in forma de scoica. Acesta este amplasat in centrul istoric al orasului, chiar pe faleza. 

          Faleza Cazinoului este un loc potrivit plimbarilor in aer liber, pentru iesiri relaxante la o cafea or la un suc sau un loc potrivit de poeze. 

         


            Acestea sunt cateva idei de poze super rapide si usor de realizat pe Faleza Cazinoului.

                      Hotel Intim: 

                


           Hotel Intim sau mai este cunoscut si sub numele de Hotel D'Angleterre, este una din cladirile cam uitate ale orasului si din punctul meu de vedere o cladire ce ar trebui readusa la viata, deoarece are potential de as-i continua povestea mai departe. 

       Se presupune ca Hotelul a fost construit prin ani 1880, dar primele informatii, documentare despre acesta dateaza din anii 1882, atunci cand Mihai Eminescu se afla in vizita pe litoralul Marii Negre, unde a fost gazduit intr-o camera aflat la mansarda hotelului. Marele nostru poet a petrecut 10 zile pe litoralul romanesc, timp in care i-a scris 3 scrisori Veronicai Micle. Marele salon al hotelului excela prin eleganta sa, gazduind baluri caritabile si banchete la care participau personalitati ale orasului. Hotelul fiind demolat in anul 1903, dar din posibilitatea de a deschide un altul pe locul fostului Hotel D'Angleterre, dar sub un alt nume, asa ca 1906 incepe constructia noului Hotel numit Regina. Noua locatie dispunea de 21 de camerea fiecare cu baie proprie. Cladirea fiin construita intr-un stil eclectic,  cu elemente predominante din stilul Art Nouveau. Istoria cladirii fiind ceva mai lunga, dar intr-un final in perioada comunista fiind numit Hotel Intim, acesta ajungand si in Patrimoniul Comunist.

     Cu o istorie tumultoasa si incarcata cu multe povesi Hotel Intim ar putea fi readus la viata, sper eu, dar pana atunci acesta isi asteapta in liniste viitorul.

                      Casa cu lei: 

         


              Casa cu lei este inca una din casele uitate, si lasate in paragina, o casa care ar putea sa abia potential de a fi readusa la viata. 

               Cladirea fiind construita intre anii 1895-1898, numele cladiri provenind de la cei 4 lei aflatii pe coloanele de sustinere. Dupa primul razboi mondial acesta devine sediul unei banci, iar in casa a locuit Bebi Emirxian, fi al lui Dicran. Dupa plecarea acestuia (1940) casa a avut mai multi chiriasi pana in 1950 cand a fost nationalizata. Iar in ani 1970 dupa cateva lucrari de reabilitare a devenit un restaurant tare cunoscut care avaea sa functioneze pana in primii ani dupa Revolutia din 1989. Cladirea este impresionanta prin arhitectura impunatoare bine conservata. Cladirea, din punct de vedere stilistic apartine eclectismului. Principiul acestui stil este de a alege elemte componente din clasicism, din renastere si din baroc combinandu-le intr-o noua sinteza. 

                                   ( acesta fiind un semn tare tragut ce se gaseste chiar langa Casa cu lei)     

        Tin sa mai m entionez ca in Constanta inglusiv plaja poate fi un loc al relaxari, cand e liniste si asa liber, sa stai si sa asculti valurile ori sa stai sa citeste o carte pe malul mari ori pur si simplu sa petreci timpul cu prieteni. 

      


                    Bineinteles in constanta mai exista multe alte locuri frumoase care merita vazute. 

         Locuri pre cum:

                  

                                           (turnul tare frumos din poza este al unei Moschee)

                                         ( sau aceste " ruine" aflate chiar langa Casa cu lei)

    Locuri frumoase pot exista oriunde, trebuie doar sa incercam sa le gasim si poate pe unele ar trebui sa incercam sa le readucem la frumosetea si grandoare de idinioara.
 






              

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Blogmas-Ziua 6- Treburii iernatice

        Buna dragilor, o noua zi un nou Blogmas. Bine v-am regăsit și astăzi cu un nou articol festiv.       Cum a fost Sf Nicolaie pentru voi și ce va adus ?      Astăzi vorbim despre diverse modalități de relaxare în perioada rece în care ne aflam.         Prima mea recomandare pentru acest articol este sa faceți orice va face pe voi fericiți. Cum ar fi sa va uitați la un film sau serial în orice tematica va place alături de o paturica groasa și o ciocolata sau cafea calda, cum prefera fiecare. Poate și în compania unui prieten pufos sau al unei persoane dragi.     O alta recomandare ar fi sa petreceți timp cu familia, cu persoanele dragii și cu oricine va poate aduce o satisfacție.      Sa vizitați locuri fabuloase în aceasta perioada cum ar fi: târgurile de Crăciun, vizite la munte, la schi sau în vacanta în zone rurale din România.      Tot în aceasta perioada va recomand sa va bucurați de orice atenție veți primii din parte oamenilor din jurul vostru, orice cadou sau orice gest m

Met Gala

           Buna dragilor, pentru articolul de azi m-am gandit sa povestim si sa impartasesc si cu voi opinia mea despre cateva tinute care mi-au placut.      Astazi vorbim despre Met Gala ce a avut loc la New York, pe data de 2 mai. Tin sa mentionez ca eu nu sunt deloc avizata sau in masura sa imi dau cu parerea asupra creatiilor care au fost prezente, dar pot sa va spun  despre ce mi-a placut si ce chiar m-a impresionat. Am ales sa vorbim despre aceasta gala astazi, deoarece este unul din evenimentele mele preferate pe care il urmaresc cu mare drag. Sunt de parere ca absolut toate tinutele care sunt prezentate sunt extraordinar  de spectaculoase, fie ca imi plac mie sau nu.         Inainte de a incepe sa va arat ceea ce mi-a placut, vreau sa spun si cateva informatii interesante despre acest eveniment.      Met Gala se tine din 1995 la New York, iar aceasta gala  celebreaza moda  intr-un mod extravagant, avand ca scop nu doar defilarea celebritatilor in cele mai superbe si neobișnuite

Blogmas- Ziua 4- Machiaj de Crăciun

            Buna dragilor, astăzi vin la voi cu un machiaj de Crăciun, ceva simplu și special.        Pana începem sa povestim chiar aș vrea sa știu părerea vostru despre cele trei articole postate pana acum.  V-au plăcut? le-ați găsit interesante? Și vreau sa știu dacă ne-ați vizitat sâmbătă la târg?     Dacă răspunsul este de, detaliați ce va plăcut, ce nu, ce ar mai trebuii îmbunătățit.      Și încă un bonus pe data de 17 și 18 decembrie voi fi iar la târgul Lott de pe Calea Victoriei nr 32-34.     Bun astăzi am zis ca vin la voi cu un machiaj tare interesant și drăguț de Crăciun.       Am ales acest prim machiaj craciunistic așa simplu, pentru a va inspira și pentru al face ori cine isi dorește.  Plus am văzut machiajul pe Pinterest și m-am gândit ca e perfect ca prim machiaj. Și da or sa mai urmeze câteva pana la finalul Blogmasului.         Am început machiajul simplu, prin a îmi curata tenul foarte bine și prin al pregatii cu seruri și baza de machiaj. Prima data am făcut ochii