Treceți la conținutul principal

Istoria Machiajului-partea a doua

 

 

 

        Buna dragii mei, frumosi, asa cum v-am promis astazi revin la voi cu continuarea istoriei machiajului.

  Si acesta v-a fi un articol destul de lung, deoarece pe acest subiect am o gramada de spus.

  

          Inceputul anilor 1900

        Acum mai bine de 100 de ani, dragilor, machiajul era inspirat de Hollywood si purtat in special de vedete. Pe la inceputul decadei Guerlain introduce pe piata primele culori speciale pentru buze in varianta stick.
      In jurul anilor 1908, doar vedetele aveau cunostinta in materie de machiaj, iar femeile obijnuite nu indrazneau sa iasa cu ceva mai mult decat pudra de orez. Helena Rubinstein incepe sa creeze o pudra de fata colorata ce oferea un efect natural, fara a fi nocive.
     In 1909 Elizabeth Arden rivala cu Helena isi deschide un salon pe Fifth Avenue, si tot in acelasi an apare si emigrantul rus Max Factor, ce isi deschide si el un salon in Hollywood. Iar in cele din urma ultima supriza a anului fiind aparitia unei companii ce produce o vopsea sigura de par intitulata " The French Harmless Hair Dye Company" , un an mai tarziu schimbandu-si numele in L'Oreal.
     In 1910 apar pe piata si pudrele compacte ce aveau aplicator, urmand a fi precedate de un mic ghid de utilizare a machiajelor si creearea lor acasa. Acest lucru marcand acceptarea lor in ultimi 100 de ani.
    Cativa ani mai tarziu in 1914, T.L.Williams, deschide brand-ul Maybelline ( ce vine de la numele surorii lui ce i-a fost sursa de inspiratie), ce incepe productia primului mascara.
     De-a lungul decadei femeiile preferau pielea palida si buzele colorate.
     

        Anii 20


          Anii 20 incep prin mentinerea ritmului de inovatie si unele trenduri inca se pastreaza. Coco Chanel face ideea de bronz sa fie la moda si tot atunci Clara Bow ( adepta stilului flapper) va cunoste succesul, datorita vietii sale sociale. Look-ul adoptat de ea este reprezentat de o linie groasa si generoasa  de tus si sprancenele ce erau foarte subtiri si arcuite.

      In aceasta perioada se deschid de altfel si cateva magazine accesibile pentru public.

    In 1922 Elizabeth isi extinde magazinul si in Londra, iar 8 anii mai tarziu descopera ca noua ei crema poate vindeca si imbunatatii calitatea pielii in functie de cate ore stateai cu ea numind-o " Eight Hour Cream".

   Femeile incep sa acorde o grija mai mare asupra felului in care arata si sa inceapa sa abordeze si niste look-uri mai extravagante.

     Exemplul decadei fiind Mrlene Dietrich, care se deosebeste printr-un look androgin, dar spectaculos.

        1930- 1940


     M-am gandit sa vorbesc despre ambele decade impreuna, deoarece au fost amandoua profund afectate de Al Doi-lea Rzboi Mondial.

      In perioada Razboiului ( 1939-1945) se restrictioneaza productia, deoarece alcoolul si petrolul, ingrendiente necesare in productie erau neceseare si importante si pe fronturi.

     In 1940 sprancenele creonate si arcuite devin look-ul femeilor.

    In timpul Razboiului ( 1943) Estee Lauder isi lanseaza compania alaturi de o linie ce avea 6 produse.

  Iar in acea perioada se spune ca produsele de buze erau favorizate de oficialii guvernamentali, deoarece sustineau ca ridicau stimulentul moral al femeilor ce ramaneau singure acasa in timp ce sotii, copii, fratii, tatii etc plecau la razboi.

      Desi eram in razboi industria a continuat sa se dezvolte, tot o data cu cinematografia, promovand in continuare idealulri de frumusete.

    Persoana marcanta decadei fiind Audrey Hepburn, care a schimbat standardele de frumusete. Machiajul fiind pus in evidenta prin conturarea ochilor cu eyeliner pentru a crea o forma ca de ochii de pisica.

           1950- Epoca de aur a machiajului



      Incepand cu acest an machiajul deja intra intr-o epoca a dezvoltarii ce este numita si epoca de aur. Pentru prima data fotomodele vremii concureaza pentru a deveni imaginea marilor marci de make-up.

     Era si epoca " efectului de masca", deoarece se aplica un fond de ten cu o acoperire foarte mare. Si sprancenele inca le pastrau cu un efect natural,doar ca de data asta mai conice si mai feminine. Tot in aceasta perioada apare si ondulatorul pentru gene, iar rujul si-a mai pierdut din intensitate in ciuda celui rosu ce va ramane fruntasi in trendintele anului acesta.

   In anii 50 apare si machiajul " pin-up" ce devine popular o data cu aparitia modelului Bettie Page, un beauty icon al Americii anilor 50. Machiajul era reprezentat de excentritatea si instensitatea buzelor rosii si a eyeliner-ului de culoare intensa si ceva mai proeminent decat in decada precedenta.

       In 1952 rujul " Fire and Ice" al celor de la Revlon, un ruj rosu ce era tare sexy, este lansat si devine un real succes.

       Iar persoanele reprezentative aceste perioade sunt: Elizabeth Taylor, Natale Wood, Marilyn Monroe, Grce Kelly, Audrey Hepbutn si Ava Gardner.





        Bun dragii mei, acesta este articolul de astazi. Da stiu ca mai am inca 50 de ani de istorie a machiajului, doar ca m-am gandit ca din nou devine prea lung articolul asa ca aparent vom avea 3 parti. Sincera sa fiu decadele mele preferate sunt anii 50 si 60. Sunt tare curioase care sunt ale vaostre.

      Noi ne revedem data viitoare cu parte a treia si ultima. Pana atunci ne auzim pe Instagram.

     Va pup si va imbratisez.😘


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Blogmas-Ziua 6- Treburii iernatice

        Buna dragilor, o noua zi un nou Blogmas. Bine v-am regăsit și astăzi cu un nou articol festiv.       Cum a fost Sf Nicolaie pentru voi și ce va adus ?      Astăzi vorbim despre diverse modalități de relaxare în perioada rece în care ne aflam.         Prima mea recomandare pentru acest articol este sa faceți orice va face pe voi fericiți. Cum ar fi sa va uitați la un film sau serial în orice tematica va place alături de o paturica groasa și o ciocolata sau cafea calda, cum prefera fiecare. Poate și în compania unui prieten pufos sau al unei persoane dragi.     O alta recomandare ar fi sa petreceți timp cu familia, cu persoanele dragii și cu oricine va poate aduce o satisfacție.      Sa vizitați locuri fabuloase în aceasta perioada cum ar fi: târgurile de Crăciun, vizite la munte, la schi sau în vacanta în zone rurale din România.      Tot în aceasta perioada va recomand sa va bucurați de orice atenție veți primii din parte oamenilor din jurul vostru, orice cadou sau orice gest m

Met Gala

           Buna dragilor, pentru articolul de azi m-am gandit sa povestim si sa impartasesc si cu voi opinia mea despre cateva tinute care mi-au placut.      Astazi vorbim despre Met Gala ce a avut loc la New York, pe data de 2 mai. Tin sa mentionez ca eu nu sunt deloc avizata sau in masura sa imi dau cu parerea asupra creatiilor care au fost prezente, dar pot sa va spun  despre ce mi-a placut si ce chiar m-a impresionat. Am ales sa vorbim despre aceasta gala astazi, deoarece este unul din evenimentele mele preferate pe care il urmaresc cu mare drag. Sunt de parere ca absolut toate tinutele care sunt prezentate sunt extraordinar  de spectaculoase, fie ca imi plac mie sau nu.         Inainte de a incepe sa va arat ceea ce mi-a placut, vreau sa spun si cateva informatii interesante despre acest eveniment.      Met Gala se tine din 1995 la New York, iar aceasta gala  celebreaza moda  intr-un mod extravagant, avand ca scop nu doar defilarea celebritatilor in cele mai superbe si neobișnuite

Blogmas- Ziua 4- Machiaj de Crăciun

            Buna dragilor, astăzi vin la voi cu un machiaj de Crăciun, ceva simplu și special.        Pana începem sa povestim chiar aș vrea sa știu părerea vostru despre cele trei articole postate pana acum.  V-au plăcut? le-ați găsit interesante? Și vreau sa știu dacă ne-ați vizitat sâmbătă la târg?     Dacă răspunsul este de, detaliați ce va plăcut, ce nu, ce ar mai trebuii îmbunătățit.      Și încă un bonus pe data de 17 și 18 decembrie voi fi iar la târgul Lott de pe Calea Victoriei nr 32-34.     Bun astăzi am zis ca vin la voi cu un machiaj tare interesant și drăguț de Crăciun.       Am ales acest prim machiaj craciunistic așa simplu, pentru a va inspira și pentru al face ori cine isi dorește.  Plus am văzut machiajul pe Pinterest și m-am gândit ca e perfect ca prim machiaj. Și da or sa mai urmeze câteva pana la finalul Blogmasului.         Am început machiajul simplu, prin a îmi curata tenul foarte bine și prin al pregatii cu seruri și baza de machiaj. Prima data am făcut ochii